طراح گرافیک و مجری امور تبلیغاتی

مشاور و مجری امور طراحی چاپ و تبلیغات

طراح گرافیک و مجری امور تبلیغاتی

مشاور و مجری امور طراحی چاپ و تبلیغات

طراح گرافیک و مجری امور تبلیغاتی

استودیو ترسیم ایده مشاور و مجری امور طراحی ، ایده پردازی و تبلیغات

" استودیو ترسیم ایده در نظر دارد برای اولین ثبت سفارش ، 20 درصد تخفیف ویژه بهمراه 20 دقیقه مشاوره رایگان به شما عزیزان اختصاص دهد. برای ثبت سفارش طراحی با ما در ارتباط بمانید : 09193636528 "

خدمات طراحی گرافیک ترسیم ایده شامل : مشاوره طراحی و تبلیغات ، ایده پردازی و خلاقیت ، اجرا و نظارت ، طراحی لوگو ، طراحی اوراق اداری، طراحی وب سایت ، طراحی کاتالوگ ، عکاسی تبلیغاتی ، طراحی بسته بندی ، طراحی کاراکتر ، طراحی پوستر ، طراحی بروشور ، طراحی فولدر ، تصویر سازی ، طراحی بیلبورد ، طراحی تابلو ، تبلیغات محیطی ، طراحی اپلیکیشن موبایل ، پکیج تبلیغاتی ، استند تبلیغاتی ، طراحی سه بعدی ، تیزر تبلیغاتی ، فیلم تبلیغاتی ، کلیپ تبلیغاتی ، لوگو متحرک ، طراحی برندبوک و کلیه امور چاپی می باشد

استودیو ترسیم ایده مشاور و مجری امور طراحی ، ایده پردازی و تبلیغات
خدمات طراحی لوگوی اختصاصی شرکتی ، سوشال نتورک ، شخصی و ارگان ها با بهرین کیفیت و قیمت در ایران

آخرین نظرات
نویسندگان
  • ۰
  • ۰

نکات طراحی پوستر

نکات طراحی پوستر و اهمیت آن در عرصه تبلیغات چیست و چرا پوستر ها باید مورد توجه گرافیستان باشد.

پوستر در ابتدا

پوسترها در قدیم یک رسانه معمولی بودند تا اطلاعات را برای مخاطبان هدف انتقال دهند. اما در سالهای اخیر، پوسترها به یک استراتژی بازاریابی موثر تبدیل شده اند که توجه مردم را نسبت به رویداد مربوط به کسب و کار جلب می کند. طراح پوستر خلاقانه برای محصولات یا خدمات، قیمت ها و دیگر تحولات تجاری می تواند بینندگان را به خریداران بالقوه تبدیل کند.

پوسترها در حال حاضر یک وسیله مقرون به صرفه برای ارتقاء کسب و کار هستند. بسیاری از بازاریابان راه اندازی پوستر را برای تبلیغ محصولات یا خدمات تازه معرفی شده خود راه اندازی می کنند. آنها همچنین با استفاده از پوستر برخی از کاهش قیمت های جذاب را اعلام کردند. از آنجا که کسب و کار های کوچک به دنبال کاهش هزینه های خود را در تبلیغات و بازاریابی هستند ، پوستر می تواند ابزاری مورد توجه برای اعلام کسب و کارشان باشد.

ابعاد پوستر

یکی از عناصر کلیدی در طراحی پوستر اندازه های مختلف آنهاست. طرح های پوستر در اندازه های متنوعی قرار می گیرند. اما اندازه های معمولی در ابعاد 25*35  و 35*50 و 50*70 و 100*70  سانتیمتر می باشد. پوستر ها بصورت معمول از طراحی عمودی برخوردارند ولی میشود بر اساس نیاز و خواسته مشتری بصورت افقی نیز طراحی گردند. 

پوسترها می توانند پیچیده و  یا ساده طراحی شده باشند. اگر تعداد زیادی رنگ، فونت، تصاویر یا چهره های متحرک در انتقال اطلاعات یا پیام درگیر باشند، بیننده را گیج می کند و راه حل برای این موضوع استفاده از تنها چند عنصر برای تمرکز پیام به بینندگان می باشد.

قدرت پوستر در ایجاد آگاهی در مورد موضوع یا انتقال پیام تبلیغاتی و جذب مخاطب به خرید محصولات یا خدمات بسیار زیاد و بالا می باشد بنابراین در گام اول ، آشنایی و الهام گرفتن از طرحهای زده شده و سپس طراحی جدید و خلاقانه پس از الهام گرفتن میباشد. حال میپردازیم به نکات طراحی پوستر که می توان به 11 نکته کلیدی اشاره کرد.

مشاهده نمونه کارهای طراحی پوستر استودیو ترسیم ایده

 

11 نکته برای طراحی هرچه بهتر پوستر

1- قابلیت خوانایی از فاصله معقول

یکی از نکات طراحی پوستر را می توان به فاصله دید مناسب دانست . پوسترها به دلیل اندازه های بزرگ آنها از دور قابل مشاهده هستند. اما اطلاعاتی که آنها انتقال می دهند نیز باید از یک فاصله معقول قابل خواندن باشد. مردم اهمیتی به خواندن جزئیات  و نوشته های پوستر نمی دهند و بیشتر کلیت و اطلاعات بزرگ را می خوانند .

متن در یک طرح پوستر در سه لایه مجزا نمایش داده می شود. در بالای صفحه، حروف برجسته ای وجود دارد که از راه دور به دلیل استفاده از فونت های بزرگ قابل خواندن می باشد. انتخاب یک متن خوانا  تاثیر گذاری و جذابیت طراحی شما را بالا می برد. این متن شامل اطلاعات اولیه و پیام پوستر برای ارسال به مخاطب می باشد.

تکنیک قابلیت خوانا بودن در فاصله دور در طراحی پوستر

تکنیک قابلیت خوانا بودن در فاصله دور در طراحی پوستر

 

سطح دوم متن، جزئیات پوستر می باشد که نصف عنوان اصلی قرار خواهد گرفت که غالبا در زیر پوستر با فونت و نوشته کوچکتر قرار میگیرد.

2- ایجاد تضاد رنگی مناسب در طراحی پوستر

مردم این روزها  توجه ای به چیزهایی که در اطرافشان هست را ندارند. زمان توجه آنها کمتر از همیشه است. آنها اهمیتی نمی دهند که پوستر را از نزدیک ببینند، مگر اینکه طراحی پوستر ، آنها را مجبور به انجام این کار کند. اما اگر عناصری از کنتراست در طراحی پوستر وجود داشته باشد، هنگامی که شما به پوستر نگاه می کنید، چشمان شما را درگیر خود می نماید.

کنتراست باعث می شود که ما فورا چیزهایی را ببینیم، چون تفاوت زیادی بین دو عنصر وجود دارد. بنابراین، شما می توانید از رنگ های تیره و روشن استفاده کنید. رنگ خالص سیاه و سفید خالص ، رنگ های کنتراست نهایی را ارائه می دهد. همچنین می توانید متن تاریک را در برابر یک پس زمینه روشن امتحان کنید. بنابراین، به جای استفاده از یک پالت رنگ مونتئو، شما باید رنگهایی را که به طور واضح متفاوت هستند استفاده کنید. به طور مثال، از قلمهای با ابعاد مختلف استفاده کنید که مردم بتوانند از راه دور بطور راحت ببینند.

تکنیک کنتراست در طراحی پوستر

تکنیک کنتراست در طراحی پوستر

در حقیقت، یک طراح پوستر میتواند در بسیاری از موارد کنتراست ایجاد کند. به عنوان مثال می توان با شدت رنگ و با قرار دادن عناصر واقعی در برابر اشکال هندسی این کنتراست را بوجود آورد. شما همچنین می توانید با تغییر مقیاس و اندازه های عناصر، طراحی متفاوتی را بصورت چشمگیر بوجو آورد. فاصله و فضای بین رنگ های روشن و تیره نیز می تواند توجه جلب کند. تکنیک های دیگر شامل کنتراست مانند تکرار و بکاربردن الگو ، موقعیت و جهت گیری، نزدیکی و جدایی، ترکیب فونت و ویژگی های پیچیده و ساده را می توان نام برد.

3- محل قرارگیری را در نظر بگیرید

یکی از مواردی که باید در هنگام ایجاد یک طراحی پوستر مورد توجه قرار گیرد، محل قرارگیری آن است. باید بدانید که محل قرارگیری یک پوستر باتوجه به بسیاری از عوامل مانند اندازه چاپی ، اختلاف منظر مورد بررسی قرار می گیرد. رهگذران باید بتوانند با پوستر شما در محل خوب ارتباط برقرار کنند و  این یک عامل ضروری است. برای مثال، اگر پوستر شما بر روی یک دیوار سبز آویزان باشد، ممکن است بخواهید از یک طرح و رنگ متضاد استفاده کنید.

فضای مناسب در نصب یک پوستر

فضای مناسب در نصب یک پوستر

 

شما باید در زمان طراحی پوستر به طراح خود محل قرارگیری را متذکر شوید که این پوستر قرار است در خیابان ، در محل خاص و یا در وب سایت انلاین شما قرار خواهد گرفت که طبق محل قرارگیری طراح بتواند بهترین روش را برای طراحی انتخاب نماید.

4- نمایش درست پوستر

پوستر شما به صورت آنلاین منتشر می شود یا در بصورت چاپی نمایش داده خواهد شد. بسیاری از پوسترهای دیگر به عنوان رقیب در این مکان وجود خواهند داشت بنابراین، پوستر شما به سختی داخل رقابت قرار خواهد گرفت تا توجه مردم را جلب کند. برای رقابت در متوجه سازی مخاطبین، پوستر شما باید بصورت حرفه ای برجسته شود. وقتی مردم از جلوی پوستر عبور می کنند، باید نگاه دقیقتری به خواندن محتوا داشته باشند. اگر این اتفاق نیفتد، طراحی نیاز به بهبود دارد.

تکنیک های طراحی پوستر

تکنیک های طراحی پوستر

 

یک طراح گرافیک حرفه ای باید پوستر خود را با مفاهیم جدید و استفاده منحصر به فرد از رنگ ها و اصطلاحات ایجاد کند. ایده سازی و اجرای آن در خلق و طراحی یک پوستر از مهمترین ارکان آن می باشد طوری که مردم بتوانند مطالب را بصورت منحصر بفرد دریافت نمایند .

5-قابلیت تغییر در مقیاس در طراحی پوستر

اکثر طرح های پوستر برای پروژه های چاپی در ابعاد کوچکترهم قابل استفاده می باشند .باید در نظر گرفته شود که مشتری شما از پوستر در مکان های مختلف استفاده می کند تا حداکثر مزایای استفاده از روش های سنتی یا همان آفلاین و  آنلاین را به دست آورد. خوب است اگر بتوانید نسخه های مختلف پوستر خود را ایجاد کنید. طراحی باید به گونه ای باشد که در نسخه کوچک آن به همان اندازه موثر و خوانا باشد.

تکنیک قابلیت مقیاس پذیری در طراحی پوستر

تکنیک قابلیت مقیاس پذیری در طراحی پوستر

 

هنگامی که یک تصویر در پوستر کوچک می شود، باید به اندازه کافی قابل فهم باشد تا در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود. حتی زمانی که طراحی پوستر به اندازه یک کارت پستال کوچک شده است، باید تمامی جزئیات قابل استفاده باشد و استفاده از شاخص های مهم و بولد یکی دیگر از نکات طراحی پوستر می باشد.

 

6- از یک تصویر بزرگ در طراحی پوستر استفاده کنید

یکی از نکات طراحی پوستر برای درگیرکردن چشم مخاطب این است که یک تصویر بزرگ را در طراحی پوستر که قابل دیدن از دور می باشد را استفاده و ترکیب نمود. شما می توانید یک تصویر گرافیکی و یا عکس  و یا متن را انتخاب کنید. همچنین میتوانید یک عکس نزدیک ( کلوس آپ ) از چهره یا عناصر طراحی، صحنه  و یا حتی تایپوگرافی نوآورانه را در نظر بگیرید.

استفاده از عکس بزرگ در طراحی پوستر

استفاده از عکس بزرگ در طراحی پوستر

 

یک عکس بزرگ و تحسین برانگیز در وسط و یا بالای پوستر نه تنها چشم را درگیر خود می کند بلکه در زمان رانندگی نیز برای جذب کمک خواهد کرد. تصویر بزرگ به مدت طولانی در حافظه بینندگان قرار خواهد گرفت که در ساخت هویت نام تجاری شما نیز مفید قرار خواهد گرفت.

7- استفاده از فضا در طراحی پوستر

فضا یک عنصر کلیدی در طرح های گرافیکی است. استفاده از فضای در پوسترها زمانی که مردم از فاصله ای دور تر به آن نگاه می کنند کلیدی می باشد. هنگام طراحی یک پوستر، بهتر است فاصله بیشتری بین عناصر استفاده شود. مزیت فاصله اضافی این است که تاثیرات بصری را به طرز چشمگیری افزایش می دهد. همچنین پوستر شما را به راحتی قابل خواندن خواهد کرد.

تکنیک فضای خالی در طراحی پوستر

تکنیک فضای خالی در طراحی پوستر

 

شما می توانید فضای اضافی بین حروف و فاصله ارتفاعی در متن را استفاده کنید. شما همچنین می توانید فضای بیشتری را بین عناصر مختلف مانند متن و تصاویر قرار دهید. حاشیه های داخلی یک پوستر نیز جایی است که شما باید آن را درنظر بگیرید.

برای اطلاعات بیشتر درباره هارمونی رنگ می توانید به این صفحه سربزنید.

8- توجه به فراخوانی به یک عمل در طراحی پوستر

فراخوانی به عمل باعث می شود مردم پوستر شما را بخوانند و میتوان آن را در قسمت پایین پوستر برای بازدید از یک رویداد، خرید محصولات یا خدمات ، بخشی از کمپین، مهلت ثبت نام، خرید بلیط، تخفیف، و غیره قرار داد. شما باید شماره تماس را برای اقدام قرار دهید. بنابراین، دعوت با یک شعار یا فعالیت در انتها یا وسط یک پوستر لازم است که طراحی شود. به یاد داشته باشید که Call to Action  بخشی جدایی ناپذیر از هر طراحی تبلیغاتی است و پوستر شما نیز یک آگهی است که روی دیوارها قرار داده خواهد شد و یا به صورت آنلاین ارسال می گردد.

اقدام به عمل در طراحی پوستر

اقدام به عمل در طراحی پوستر

 

در طراحی پوستر خلاق، فراخوانی به عمل معمولا یک قطعه اطلاعات در مورد یک رویداد یا یک نقطه تماس است. برخی از پوسترهای دارای عناصر مدرن مانند کدهای QR به عنوان یک CTR به حساب می آیند.

9- کاوش در تایپوگرافی در طراحی پوستر

تایپوگرافی یکی دیگر از عناصر کلیدی است که می تواند پوستر شما را برجسته کند. اما اطمینان حاصل کنید که استفاده از تایپوگرافی منحصر به فرد باید باشد. به یاد داشته باشید که در حالی که رنگ ها موجب احساسات می شوند، تایپوگرافی شخصیت را به پوستر شما میدهد.

تکنیک های تایپوگرافی در طراحی پوستر

تکنیک های تایپوگرافی در طراحی پوستر

 

اطمینان حاصل کنید که از اصول تایپوگرافی پیروی خواهید کرد. از فونتهای زیادی در یک مکان در پوستر استفاده نکنید.از فونت های مناسب، اطمینان حاصل کنید.

 

10- استفاده از تکنیکهای چاپی در طراحی پوستر

آخرین نکته از نکات طراحی پوستر ، استفاده از تکنیک مختلف چاپ برای طراحی پوستر گامی مهم در به سرانجام رساندن و جذابیت بیشتر می باشد . شما میتوانید بنابر کار و فعالیت مشتری از متدهای مختلف چاپی استفاده کنید . بفرض مثال شما نمی توانید برای یک ارگان مهم از چاپ سیلک و یا از چاپ های ابتدایی استفاده نمایید . بنابر خدمت مشتری باید متد چاپی مناسبی انتخاب گردد.

تکنیک های چاپ در طراحی پوستر

تکنیک های چاپ در طراحی پوستر

 

مقاله کامل و جدید روش های چاپ را اکیدا توصیه می کنم از دست ندهید.

11- لذت بردن از طراحی پوستر

طراحی پوستر جایی است که طراحان می توانند آن را تجربه و از آن لذت ببرند. این طراحی است که از طریق آن شما می توانید بینندگان را با عکس ها ، تصاویر خنده دار، کارتون ها، عناصر مهم، رنگ های با تناژ و کنتراست مختلف ، تایپوگرافی و سایر عناصر سرگرم کننده درگیر کنید .بنابراین آثار خود را منحصر به فرد و به یاد ماندنی کنید. از تخیل خود استفاده کنید تا طراحی مورد نظر به ترسیم کشیده شود.کاری کنید که بیننده را از راه دور با پوستر شما ارتباط برقرار کند.

 

تکنیک لذت بخش در طراحی پوستر

تکنیک لذت بخش در طراحی پوستر

 

نتیجه گیری
طراحی پوستر باید خلاق و تاثیر گذار باشد که بتواند بدرستی یک پیام را به مخاطبان خود در یک روش منحصر به فرد انتقال دهد. استفاده از رنگ، قلم، عکس، تصاویر گرافیکی و عناصر باید برجسته باشند. عوامل دیگری همچون مقیاس پذیری و قابل خواندن پوستر شما نیز باید در طراحی پوستر خود در نظر گرفته شود.

برگرفته از وب سایت  https://www.tarsimeideh.ir/

طراحی و گرافیک : https://www.vahidvalizadeh.ir

خوشحال میشویم که از نمونه کارهای طراحی و گرافیک  و خدمات طراحی گرافیک استودیو ترسیم ایده دیدن فرمایید و نظرات خود را برای ما ارسال نمایید.

لطفا با امتیاز دادن به این مقاله ما را از  نقاط قوت و ضعف خود آگاه سازید که بتوانیم در مقالات بعدی بهتر عمل نماییم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی